Online winkelen of toch de drempel over
De tijden veranderen. We kunnen onze boodschappen op afstand bestellen,
Videobellen naar familie in het buitenland en vooraf weten wanneer het gaat regenen. Veranderingen zijn goed, maar soms slaat het een beetje door. Je ziet doorgaans mensen lopen, fietsen en wachten, allemaal met hun gezicht gericht op de mobiele telefoon. En in deze tijd, kan je ook een bril bestellen online. Het begon met een zonnebril aanschaffen, maar nu is er ook de mogelijkheid om een bril op sterkte te bestellen. Ik wil hier niet zeggen wat daar allemaal fout aan is, maar ik vraag mij soms af waarom mensen dat doen. Is het niet een mooie beleving om in je vertrouwde optiekwinkel een ‘nieuw gezicht’ uit te zoeken? Samen kijken naar de pasvorm van het montuur, kleuradvies, aanvoelen hoe het montuur aanvoelt op je gezicht. Is de bril bijvoorbeeld te zwaar of knelt hett aan de zijkanten van je gezicht om uiteindelijk een perfect montuur te kiezen welke u de komende jaren met plezier gaat dragen. Daarbij krijgt u ook gratis een uitgebreide oogmeting en met die sterkte gaan wij aan het werk om voor u een goede bril te maken. Als de bril klaar is, gaan we samen kijken naar uw nieuwe kijk naar buiten en stellen we de bril af. Onbeperkt kunt u langskomen voor een servicebehandeling aan uw bril. Heel anders dan achter uw pc twijfelen of de bril goed staat via het uploaden van een foto, of de sterkte wel klopt van de oude bril en wat de oogafstand is en dat alles in te vullen op een schermpje. Want een bril die afgeleverd wordt op uw deurmat, is niet een gezellige binnenkomer toch?